izzuddinmohd.blogspot.com

berkongsi kerana cakna


Bandaraya Gaza: Sayap bersenjata pergerakan Hamas, Briged Ezzedine al-Qassam, berkata pejuang mereka berjaya memusnahkan dua kereta kebal Israel di penempatan Ash Sheikh Ajlin dan Zeitun semalam, ketika jumlah rakyat Palestin yang terkorban kini hampir menjangkau 1,000 orang.



Wartawan Al-Jazeera di Bandaraya Gaza melaporkan tentera Israel mula memasuki kawasan bandar di Tal al-Hawa pagi semalam, tetapi terpaksa berundur semula ke pinggir bandar berikutan serangan balas pejuang Palestin.

Beberapa orang saksi lain berkata, pasukan khas Israel sebelum itu cuba memasuki perkampungan Khuzaa di selatan Khan Yunis, berhampiran sempadannya, tetapi terpaksa berundur selepas diserang hendap.
Read more...

Berita disunting daripada Berita Harian, Rabu, 14 Januari 2009.
www.bharian.com.my


monologase: Alhamdulillah. Mungkin kejayaan ini dianggap kecil, tetapi sudah cukup untuk membangkitkan moral dan semangat umat Islam amnya, dan rakyat Palestin khususnya. Semoga Allah memberikan lebih banyak kemenangan. Sesungguhnya, janji Allah itu adalah pasti dan benar.

"Dan telah Kami tetapkan terhadap Bani Israil dalam Kitab itu, `Sesungguhnya kamu akan membuat kerosakan di muka bumi ini dua kali, dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar’. Maka apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) pertama dari kedua (kejahatan) itu, Kami datangkan kepadamu hamba-hamba Kami yang mempunyai kekuatan yang besar, lalu mereka bermaharajalela di kampung-kampung, dan itulah ketetapan yang pasti terlaksana."
(Surah al-Isra': 4-5)


0 comments:

Post a Comment